Konkursy
Serdecznie zapraszamy wszystkich pszczelarzy
i ich rodziny do wzięcia udziału
w konkursie fotograficznym
„ PASIEKA W OBIEKTYWIE”
Regulamin
II konkursu fotograficznego „ PASIEKA W OBIEKTYWIE”
- ORGANIZATOR KONKURSU:
Organizatorem konkursu jest Regionalny Związek Pszczelarski w Piotrkowie Trybunalskim i Świętokrzyski Związek Pszczelarski w Kielcach we współpracy z Świętokrzyskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Modliszewicach.
-
CELE KONKURSU:
-
Pokazanie pasiek i pszczelarzy z terenu działania Związku, utrwalenie ich nazw i wyglądu.
-
Uwrażliwianie osoby fotografującej na piękno pasiek i przyrody.
-
Rozwijanie umiejętności posługiwania się aparatem fotograficznym.
-
Uświadomienie ludziom faktu, że fotografie stanowią wspaniałą formę dokumentowania różnych wydarzeń i ciekawych obiektów, także w pasiekach.
-
ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE:
-
Konkurs przeznaczony jest dla pszczelarzy, ich rodzin i znajomych.
-
Zadaniem uczestników konkursu jest zrobienie zdjęcia na którym będzie uwieczniona pasieka lub elementy pasieki (ule figuralne, kwiaty, pszczoły, miód, stare ule, itp.), znajdujące się w najbliższej okolicy, w ogrodzie przed domem, na działce, na balkonie.
-
Format zdjęcia – dowolny.
-
Do każdego zdjęcia powinna być dołączona metryczka zawierająca: imię i nazwisko, krótki opis miejsca, w którym zostało wykonane zdjęcie.
-
Każdy uczestnik konkursu może przesłać maksymalnie 3 zdjęcia.
-
Laureatów konkursu wyłoni Komisja Konkursowa powołana przez Zarząd Regionalnego Związku Pszczelarzy w Piotrkowie Tryb.
-
Laureaci zostaną powiadomieni o wynikach niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu.
-
Nadesłanie zdjęć stanowi jednocześnie oświadczenie, że nie naruszają one praw osób trzecich, w szczególności nie naruszają ich praw majątkowych i osobistych praw autorskich.
-
MIEJSCE I TERMIN PRZESYŁANIA PRAC:
-
Zdjęcia należy przysyłać na adres e-mail: jozefkolaczek@onet.pl.
-
Prace prosimy przesyłać w terminie do 1.12.2022 r.
-
INNE:
-
Udział w konkursie jest jednoznaczny z nieodpłatnym udzieleniem prawa na wykorzystanie prac na następujących polach eksploatacji: druku w dowolnej liczbie publikacji i w dowolnym nakładzie, używania w Internecie oraz w innych formach utrwaleń nadających się do rozpowszechniania (np. nośniki magnetyczne, elektroniczne, optyczne, CD-ROM, wprowadzenie do obrotu, wprowadzenie do pamięci komputera),
a także zaprezentowania prac podczas rozdania nagród. -
Uczestnik pokrywa wszystkie koszty związane z udziałem w konkursie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w Regulaminie konkursu.
-
Osoby nadsyłające prace konkursowe wyrażają zgodę na przetwarzanie przez organizatora konkursu swoich danych osobowych (Ustawa o ochronie danych osobowych Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
-
Szczegółowych informacji w sprawach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu udziela Koordynator konkursu:
Józef Kołaczek / tel. 660 553 661
Za organizatorów
Józef Kołaczek
Konkurs - Pszczelarz Roku
1. Regulamin na Najładniejszą pasiekę w rejonie działania Regionalnego Związku Pszczelarzy "Ziemi Piotrkowskiej"
1. Konkurs jest imprezą mającą na celu promocję najładniejszych pasiek w regionie.
2. Organizatorem Konkursu jest Regionalny Związek Pszczelarski w Piotrkowie Trybunalskim.
3. Organizator Konkursu powołuje koordynatora, który jest odpowiedzialny za organizację i poprawne przeprowadzenie konkursu oraz współdziałanie z partnerami organizacyjnymi.
4.Rozstrzygnięcie Konkursu odbędzie się w miesiącu lipcu.
5.Oficjalne ogłoszenie wyników i uhonorowanie laureatów odbędzie się w czasie trwania uroczystości pszczelarskich. O terminie i miejscu uczestnicy zostaną powiadomieni telefonicznie.
6. W Konkursie mogą uczestniczyć członkowie Regionalnego Związku Pszczelarzy w Piotrkowie Trybunalskim.
7. Jury Konkursu składa się z 3 osób wydelegowanych przez związek.
8. Zgłoszenie do Konkursu odbywa się poprzez Prezesów koła do którego należy członek.
9.O zakwalifikowaniu do konkursu decyduje termin zgłoszenia. Termin przyjęcia zgłoszeń upływa 10 kwietnia danego roku. O kontroli pasiek przez Jury konkursu pszczelarze zostaną powiadomieni telefonicznie.
10. Zgłoszone przez uczestników Konkursu pasieki będą udokumentowane fotograficznie i mogą być wykorzystane do promocji w prasie związkowej lub lokalnej lub innej formie bez powiadomienia właściciela pasieki.
11. Członkowie komisji nie mogą być uczestnikami Konkursu.
12. Uczestnicy zgłaszający się do Konkursu zobowiązani są wypełnić i podpisać Kartę zgłoszenia pasieki.
13. Komisja Konkursowa dokona oceny na specjalnie przygotowanych arkuszach ocen według systemu punktowego.
14. Po zakończeniu Konkursu oraz obliczeniu punktów zostanie sporządzony protokół, który będzie zawierał następujące informacje: imię i nazwisko zwycięzców, miejsce stacjonowania pasieki.
15. Nagrodami w konkursie są puchary i dyplomy.
16. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.
2. Regulamin Konkursu na innowacje sprzętu pszczelarskiego przez członków Regionalnego Związku Pszczelarzy "Ziemi Piotrkowskiej"
1. Konkurs jest imprezą promującą udoskonalenia sprzętu pszczelarskiego, mającą na celu rozpropagowanie go wśród pszczelarzy związku.
2. Organizatorem Konkursu jest Regionalny Związek Pszczelarzy Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim.
3. Organizator Konkursu powołuje koordynatora – Konkursu, który jest odpowiedzialny za organizację i poprawne jego przeprowadzenie.
4.Rozstrzygnięcie Konkurs odbędzie się w miesiącu lipcu.
5.Oficjalne ogłoszenie wyników i uhonorowanie laureatów odbędzie się w czasie trwania uroczystości pszczelarskich. O terminie i miejscu uczestnicy zostaną powiadomieni telefonicznie.
6. W Konkursie mogą uczestniczyć członkowie Regionalnego Związku Pszczelarzy .
7. Jury Konkursu składa się z 3 osób wydelegowanych przez związek. Członkowie komisji nie mogą być uczestnikami Konkursu.
8. Zgłoszenie do Konkursu odbywa się poprzez Prezesów koła do którego należy członek lub osobiście przez osobę posiadającą inowacyjny sprzęt.
9. Zgłoszony przez uczestników Konkursu sprzęt będzie udokumentowany fotograficznie i może być wykorzystany do promocji w prasie związkowej lub lokalnej lub innej formie po wyrażeniu zgody.
10. Uczestnicy zgłaszający się do Konkursu zobowiązani są wypełnić i podpisać Kartę zgłoszenia sprzętu.
11. Komisja Konkursowa dokona oceny na specjalnie przygotowanych arkuszach ocen podając walory zgłoszonego sprzętu.
12. Po zakończeniu Konkursu zostanie sporządzony protokół, który będzie zawierał następujące informacje: imię i nazwisko zwycięzcy rodzaj innowacji, lokatę.
13. Nagrodami w Konkursie dla zwycięzców są puchary dla wyróżnionych dyplomy.
14. Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.
